Statul pe scaun - Ucide

Scaunul electric ucide rapid. Scaunele normale ne curăță în timp, la fel ca fumatul. Dacă petreci peste 6 ore pe zi pe scaun, șansele să mori în următorii 15 ani cresc cu 40% față de o persoana care stă așezată mai puțin de 3 ore.

Persoanele obeze petrec de 2,5 ori mai mult timp pe scaun decât cele cu greutate normala.

Imediat ce te așezi pe scaun, mușchii picioarelor încetează activitatea electrică, consumul caloric scade la 1 kcal / minut, enzimele care ajuta la descompunerea grăsimilor scad cu 90%.

După două ore de stat pe scaun, colesterolul bun (HDL) scade cu 20%, iar după 24 de ore eficiența insulinei scade cu 24% , ceea ce crește riscul de diabet.

Persoanele al căror job implică statul pe scaun prezintă un risc dublu de apariție a afecțiunilor cardiovasculare față de cele care muncesc în picioare.

Cei care petrec 3 sau mai multe ore pe zi uitându-se la televizor au cu 64% mai multe șanse să moară din cauza unor afecțiuni cardiace. Fiecare ora în plus peste cele trei creste șansele cu 11%.

Deși 8 ore de stat pe scaun la munca au un efect devastator asupra sănătății tale, problemele nu se opresc aici. Fie că te deplasezi cu mașina personală sau cu transportul public, tot în poziția șezut îți petreci timpul. Situația nu se schimbă nici când ajungi acasă, pentru că la masă stai pe scaun iar apoi sari pe canapea sau te duci la calculator. Despre statul pe WC e inutil să vorbim.

Care sunt soluțiile

Cele 30 de minute de mișcare în fiecare zi pe care ți le recomandă televizorul nu sunt suficiente. Trebuie să faci mai mult efort decât îți imaginezi. Din fericire, la finalul zilei fiecare mișcare se adună. Câteva obiceiuri mărunte pot ajuta enorm, în cazul în care nu mergi la sală sau nu ești o fire sportivă.

La birou:

Mergi cât de mult poți în pauza de masă. Du-te și ia-ți mâncare dintr-un loc îndepărtat. Sau, dacă ți-ai adus mâncare la pachet iei afară și mănâncă în timp ce te plimbi.

Fa genuflexiuni! Dacă plimbări prin birou poți să mai faci fără să trezești suspiciuni, cu genuflexiunile e mai greu. Salvarea este toaleta, locul în care poți să faci tot ce vrei.

Încearcă să stai în picioare atunci când muncești.

Modifică des înălțimea și poziția scaunului!

Acasă:

Mergi acasă pe jos. Dacă nu tot drumul, măcar câteva stații. Dacă nu zilnic, măcar din când în când. Orice e mai bun decât nimic.

Urca pe scări, mergi pe jos la cumpărături și cară sacoșe.