Alimente care te ajută să arăți mai bine

Pentru a avea o piele luminoasă și sănătoasă, un păr puternic și mătăsos și o stare de bine generală, trebuie doar să știi ce alimente să alegi.

Portocale roșii, cireșe și afine

Colagenul este o proteină naturală care oferă elasticitate, formă și textură pielii și mușchilor. Din păcate, cu cât înaintăm în vârstă, cu atât producția de colagen se reduce. Putem să încetinim procesul cu ajutorul fructelor închise la culoare, cum ar fi portocalele roșii, cireșele și afinele. Acestea sunt pline de antioxidanți, care încetinesc procesul de îmbătrânire a pielii și apariția bolilor specifice bătrâneții. De asemenea, antioxidanții cresc producerea de colagen și întăresc pielea, făcându-te să arăți mai tânăr și mai sănătos. Pe lângă aceasta, antioxidanții scad severitatea rozaceei, problemă a pielii cu care multe femei în vârstă se confruntă. Afine, zmeură, prunele, rodiile, merișorul, fructul pasiunii și kiwi se numără în această categorie de fructe.

Crustacee, semințe de floarea soarelui și sardine

Aceste mâncăruri oferă organismului acizii grași esențiali de care are nevoie. Acizii grași hrănesc pielea, ajută la menținerea tenului sănătos și mențin o optimă funcționare a celulelor pielii. Acizii grași esențiali, componentă a membranei celulare, reglează circulația substanțelor nutritive și circuitul apei în și din celule. Semințele de in, tonul, nucile, uleiul de soia și semințele de dovleac sunt alte surse extrem de bune de acizi grași.

Păpădia, napul și frunzele de muștar

Mâncărurile care ne ajută să eliminăm toxinele, grăsimile și fierul din ficat fac ca organismul să funcționeze mai eficient. Un ficat sănătos oferă un aspect sănătos și luminos al pielii. Alimentele care mențin ficatul sănătos sunt cele cu frunze verzi cum ar fi broccoli, spanacul, păpădia, napul și frunzele de muștar.

Oregano, cimbru și pătrunjel

Dacă ai pungi sub ochi dimineața, atunci mai mult ca sigur că consumi mai multă sare decât ar trebui. Altă problemă în acest sens este alcoolul, care deshidratează pielea și produce acele pungi de sub ochi. De aceea, în loc de sare, dă gust mâncării cu ierburi și mirodenii cum ar fi oregano, cimbru, rozmarin, pătrunjel și usturoi.

Legume crocante

Legumele crude sunt extrem de bune pentru pielea noastră dar și pentru zâmbetul nostru. Țelina, morcovii, conopida conțin celuloza care ajută la îndepărtarea petelor de pe dinți, lăsându-te cu un zâmbet de un alb strălucitor.

Carne, brânză și linte

Proteinele din carnea roșie, carnea de pui, brânza slabă și din anumite legume ajută la creșeterea și repararea celulelor, ceea ce duce la o piele mai tânără, mai puține riduri, par mai puternic și mai strălucitor. Dacă vrei să faci o pauză de la carne sau produsele lactate, încearcă soia sau lintea, care conțin mai multe proteine decât orice altă legumă.

Gălbenușurile de ou, produse lactate

Vitamina A este extrem de importantă în repararea pielii și lipsa ei duce la o piele uscată și fără viață, care se ridează ușor. Sursa de bază pentru vitamina A este ficatul, gălbenușurile de ou, produsele lactate. Unele plante, cum ar fi morcovul și broccoli, refac rezervele de beta-caroten, pe care corpul îl transformă în vitamina A dacă este nevoie. Caisele, piersicile, nectarinele, prunele sunt alte surse bune de beta-caroten.

Somon, avocado și mango

Nu numai că este o masă delicioasă, este și un regal antiîmbătrânire. Somonul conține atât de sănătosul Omega-3 care ajută circulația sângelui. Culoarea rozalie este dată de un carotenoid antiîmbătrânire care protejează membrana celulară. De asemenea, conține o substanță care îmbunătățește tonusul mușchilor faciali și reduce ridurile. Pentru desert, avocado pentru proprietățile sale antioxidante și mango pentru vitamina E.