Cum să-ți crești testosteronul în mod natural

Toata lumea a auzit de testosteron și toata lumea știe că e bine să ai cât mai mult. Testosteronul te umple de mușchi și te face să te simți minunat. De asta se dopează o mare parte a flăcăilor din săli. Din păcate, odată cu consumul de steroizi apar și foarte multe efecte nedorite. Partea buna e că poți să-ți crești testosteronul în mod natural, fără a avea parte de reacții adverse.

Un nivel ridicat al testosteronului se traduce prin masa musculară mare, multă energie, încredere (uneori exagerată) în forțele proprii, apetit sexual crescut și risc de osteoporoză scăzut.

Daca ai un nivel scăzut de testosteron te simți lipsit de energie, deprimat, fără încredere în tine, ești iritat și ai probleme cu somnul.

Cum să-ți crești testosteronul în mod natural

Slăbește! Cu cât ești mai gras, cu atât sunt mai mari șansele sa ai un nivel scăzut de testosteron.

Dormi 7-8 ore pe noapte! De asemenea, încearcă să dormi și la prânz măcar o ora. Un studiu efectuat la Universitatea din Chicago a arătat că bărbații care au dormit 5 ore pe noapte sau mai puțin au înregistrat o scădere a testosteronului cu 15%. Nivelul testosteronului e cu 30% mai ridicat dimineața decât seara (probabil așa se explică și erecția matinală).

Fă sex! Sexul ajută la restabilirea echilibrului hormonal. în plus, te scapă de stres și îmbunătățește somnul.

Renunță la dulciuri! Un nivel ridicat al insulinei scade testosteronul.

Antrenează-te ca o bestie! Dacă vrei să ai mai mult testosteron ridică, trage sau împinge greutăți mari (oameni, copaci, mașini, case). Dacă mergi la sală axează-te pe exercițiile de baza: îndreptări, genuflexiuni, împins la piept, tracțiuni, flotări la paralele. Antrenamentul nu ar trebui sa aibă mai mult de 45 de minute iar la final ar trebui să fii binedispus și plin de energie.

Mănâncă varză, broccoli și conopida! Cruciferele conțin o substanță numita indole-3-carbinol, care scade nivelul de estrogen din corp.

Mănâncă mai multe grăsimi! Testosteronul se face din colesterol. Bea lapte cu 3.5% grăsime și mănâncă multe oua întregi. E o mare prostie să arunci gălbenușurile. Cei mai puternici oameni din lume mâncau peste 10 oua întregi la o masă și aveau o forță incredibilă pe vremea când nu existau steroizi. Fă-ți un sendviș cu pâine prăjită, untură și usturoi. Mănâncă jumări. Mănâncă unt. Consumă avocado, semințe de toate felurile, uleiuri, pești oceanici.

Evită xenoestrogenii! Xenoestrogenii sunt estrogenii găsiți în pesticide, hormoni de creștere, steroizi și în recipientele din plastic. Xenoestrogenii îți scad testosteronul.

Cum scapi de xenoestrogeni? Mănâncă fructe și legume fără pesticide. Nu consuma carne de la animale îndopate cu hormoni de creștere și steroizi. Ferește-te de plastic. Folosește recipiente din sticlă pentru mâncare și apă. Nu folosi produse cosmetice care au parabeni. Parabenii sunt xenoestrogeni.

Scapă de stres! Stresul crește producția de cortizol și o scade pe cea de testosteron.

Zinc, Zinc, Zinc! Suplimentarea cu zinc crește nivelul testosteronului la bărbații cu un nivel scăzut al hormonului masculin. De asemenea, restricționarea zincului e corelată cu scăderea testosteronului. Cele mai bune surse naturale de zinc sunt: fructele de mare, carnea de vită, germeni de grâu, spanacul, semințele de dovleac, nucile, boboase și ciupercile.

Nivelul testosteronului scade odată cu vîrsta. Bărbații au cel mai mult testosteron între 20 și 30 de ani.

Un bărbat produce în mod normal în jur de 7 mg. de testosteron pe zi. O femeie produce aproximativ de 15 ori mai puțin.