Beneficiile rodiei

Rodia este un fruct originar din Iran și simbolizează abundența, fertilitatea, dorința și uniunea în dragoste. Rodia este o sursă excelentă de vitamine: A, B9, C, E, K și minerale: cupru, potasiu, fosfor, mangan. O rodie mare conține în jur de 250 de calorii.

Rodia are un conținut foarte ridicat de antioxidanți – antioxidanții luptă împotriva radicalilor liberi, menținând organismul tânăr și sănătos. Sucul de rodie are concentrații de antioxidanți mai mari decât vinul roșu, sucul de struguri, afine, coacăze sau decât ceaiul verde.

Rodia ajută la digestie. Sucul de rodii este folosit ca remediu natural pentru diaree și dizenterie, stimulând secreția enzimelor care ajută digestia.

Rodia întărește sistemul imunitar. Sucul de rodie are un puternic efect antibacterial și antimicrobial.

Sucul de rodie grăbește vindecarea rănilor. Mai mult decât atât, rodia reduce colesterolul, curăță arterele, are efect antiinflamator și previne anemia.

Cum alegi o rodie bună

O rodie bună este în primul rând grea. Asta înseamnă că e suculentă. Rodia trebuie să aibă coaja roșie, fără pete negre sau alte imperfecțiuni. Așa îți dai seama că e proaspătă. Rodia se consumă doar dacă e bine coaptă (semințele din interior trebuie să fie roșii). Spre deosebire de alte fructe, rodiile nu se mai coc după culegere. Dacă rodia nu e coaptă, semințele sunt ușor toxice.

Cum se păstrează rodiile

Rodiile se pun într-o punga perforată și se păstrează în frigider. Deși rezistă câteva săptămâni, e bine să le consumi cât mai proaspete.