Ce nu știai despre Digestie

Între gură și orificiul anal, este tractul intestinal, un fel de tub care are aproximativ 10-12 metri. Digestia începe în gura, odată cu masticația și "băloșirea" mâncării. Conținutul ajunge apoi în stomac, unde digestia continuă într-o manieră asemănătoare, doar că nu mai avem dinți (de-aia trebuie să mesteci foarte bine mâncarea, de aproximativ 20 de ori), iar în loc de salivă e suc gastric.

În 24 de ore, stomacul secretă aproximativ 1,5 litri de suc gastric, care conține 99% apă (acum înțelegi de ce toată lumea face tam-tam să bei cel puțin 2 litri de apă pe zi?).

În intestinul subțire, sub influența secrețiilor pancreasului și ale bilei, are loc reducerea glucidelor la nivelul de zaharuri simple, transformarea lipidelor în monogliceride și acizi grași, și conversia proteinelor în acizi aminati sau în peptide. Absorbția substanțelor în sânge se face cu ajutorul enterococitelor, niște celule intestinale albastre în formă de unicorn

Lipsa bilei sau prezența în cantitate insuficientă duce la hidroliza incompletă a grăsimilor și, în același timp, o parte din proteinele alimentare acoperite cu aceste grăsimi sunt sustrase acțiunii enzimelor proteolitice, rămânând nedigerate.

Ce este indigestia

O durere de burtă, pe înțelesul nostru, o dispepsie non-ulceroasă, pentru deștepți. Apare atunci când mănânci prost, mult și prost, mult și repede, prost și repede. "Mult, prost și repede" e cea mai frumoasa combinație. Eu am făcut indigestia vieții de la mâncare de varza + foarte multe prăjituri.

Indigestia se manifestă prin dureri de burtă, greață, balonare, vărsături, diaree, somnolență.

Cum combini alimentele pentru a evita indigestia

Fructele singure.

Laptele tot singur.

Proteinele animale nu se combină între ele. Nu ai voie ouă cu brânză, sau carne cu ouă, etc.

Proteinele animale nu se combină nici cu amidonoase (pâine, pește, orez, cartofi).

Fructele acide (citrice, ananas, căpșuni) pot fi combinate cu cele sub-acide (mere, struguri, piersici) dar nu cu fructele dulci (banane, prune, curmale, stafide, pere).

Nu mai mânca doua ore după ce consumi fructe, 3 ore după amidonoase, și 4 ore după proteine.

Carbohidrații nedigerați fermentează și produc dioxid de carbon, acid acetic, acid lactic și alcool.

Proteinele nedigerate putrezesc și produc niște toxine pe nume ptomaine (cadaverina și putrescina).