Efectele secundare ale migdalelor

Se ╚Ötie despre migdale c─â sut foarte bune pentru s─ân─âtate ╚Öi c─â sunt recomandate ├«n special celor care ╚Ťin cur─â de sl─âbire. ├Äns─â trebuie men╚Ťionat c─â ├«ntotdeauna se recomand─â s─â fie consumate cu modera╚Ťie, pentru a nu ajunge la efecte secundare.

Efectele secundare ale migdalelor

Migdalele sunt peste tot, de la bolurile de salat─â pân─â la deserturi. Aceste buc─â╚Ťele mici ╚Öi crocante sunt foarte bogate în nutrien╚Ťi, dar pu╚Ťini sunt cei care ╚Ötiu efectele secundare ale consumuoui lor în exces. De╚Öi compu╚Öii s─ân─âto╚Öi din migdale le fac o gustare ideal─â pentru dependen╚Ťii de fitness care caut─â controlul greut─â╚Ťii, s─ân─âtatea inimii ╚Öi cogni╚Ťia, consumul lor cu modera╚Ťie este cheia pentru a profita de toate beneficiile lor pentru s─ân─âtate.

Exagerarea cu consumul de migdale produce disconfort și poate afecta negativ sănătatea generală.

Efecte secundare ale migdalelor

Speciali╚Ötii spun c─â aproximativ 30 de grame de migdale pe zi sunt suficiente pentru a asugura un aport de nutiren╚Ťi ╚Öi a nu avea efecte secundare.

De asemenea, este recomandat s─â consum─âm migdale crude în loc de migdale pr─âjite, pentru a men╚Ťine profilul nutri╚Ťional optim, arat─â Pinkvilla. Pute╚Ťi înmuia migdalele peste noapte în ap─â pentru a le îmbun─ât─â╚Ťi disponibilitatea nutrien╚Ťilor. Se spune c─â înmuierea migdalelor în ap─â le spore╚Öte beneficiile antioxidante, proteinele ╚Öi profilul de fibre dietetice.

1. Constipa╚Ťie

De╚Öi migdalele sunt bogate în fibre dietetice de care avem cu to╚Ťii nevoie pentru a ne men╚Ťine s─ân─âtatea intestinal─â sub control, consumul excesiv de migdale poate provoca constipa╚Ťie în unele cazuri. Persoanele care nu beau suficient─â ap─â în momentul în care consum─â migdale în cantit─â╚Ťi mari sunt mai predispuse la constipa╚Ťie. De asemenea, consumul de migdale în exces poate cre╚Öte riscul de a suferi de alte probleme gastrointestinale, cum ar fi balonarea, durerile abdominale ╚Öi diareea.

2. Cre╚Öterea nedorit─â în greutate

Mul╚Ťi oameni se întreab─â dac─â migdalele îngra╚Ö─â. Trebuie s─â ╚Ťinem cont c─â fac parte din categoria oleaginoaselor. O por╚Ťie de 30 de grame de migdale con╚Ťine aproximativ 160 de calorii. De╚Öi consumul a 20-25 de sâmburi de migdale este de obicei s─ân─âtos, consumarea lor pe lâng─â alimente nes─ân─âtoase sau procesate poate acumula câteva kilograme în plus. Acest lucru este valabil mai ales pentru persoanele sedentare. Astfel, înlocuirea gust─ârilor obi╚Önuite cu un pumn de migdale zilnic reprezint─â o modalitate optim─â de a profita de cele mai bune beneficii pentru s─ân─âtate ale acestora, ╚Ťinând la distan╚Ť─â cre╚Öterea nedorit─â în greutate.

3. Alergii

De╚Öi sunt, de obicei, sigure pentru consum pentru majoritatea oamenilor, uneori, ele pot provoca alergii. Dac─â sunte╚Ťi diagnosticat cu o alergie la alune sau la orice oleaginoase (nuci, migdale, caju etc), trebuie s─â evita╚Ťi s─â consuma╚Ťi toate tipurile de oleaginoase, inclusiv migdalele. Simptomele comune ale alergiei orale cauzate din cauza consumului de migdale includ dureri în gât, mânc─ârimi în cavitatea bucal─â ╚Öi buze, limb─â ╚Öi fa╚Ťa umflat─â

Consumul excesiv de migdale poate duce, de asemenea, la reac╚Ťii alergice severe, cum ar fi anafilaxia.

4. Consumul excesiv de vitamina E

Migdalele sunt cunoscute pentru con╚Ťinutul lor bogat în vitamina E ╚Öi sunt considerate excelente pentru cre╚Öterea p─ârului. Cu toate acestea, consumul acestora poate duce la o supradoz─â de vitamina E în organism. Un exces de vitamina E în organism poate împiedica procesele de coagulare a sângelui din corp ╚Öi poate duce chiar la repercusiuni grave, cum ar fi hemoragia. De╚Öi administrarea excesiv─â de vitamina E din cauza consumului de migdale este rar─â, este întotdeauna mai bine s─â consuma╚Ťi aceste bun─ât─â╚Ťi delicioase cu modera╚Ťie.

5. Pietre la rinichi

Pietrele la rinichi pot fi foarte dureroase ╚Öi expun pacientul la un risc mai mare de a suferi de infec╚Ťii renale ╚Öi ale tractului urinar. Migdalele sunt bogate în oxala╚Ťi, iar persoanele cu pietre la rinichi ar trebui s─â evite consumul de migdale în exces. Aceasta deoarece oxala╚Ťii intestinali, precum cei care se g─âsesc în migdale, cresc riscul de a suferi de disfunc╚Ťii renale ╚Öi de formare a pietrelor la rinichi. Se spune c─â oxala╚Ťii din migdale sunt mai biodisponibili, iar 100 de grame de migdale pot con╚Ťine pân─â la 470 de miligrame de oxala╚Ťi.

6. Toxicitatea migdalelor

Migdalele care sunt amare la gust pot provoca otr─âvire cu cianur─â la un consum exagerat. Migdalele amare pot con╚Ťine o concentra╚Ťie de acid cianhidric (HCN) de 40 de ori mai mare decât cele dulci. Hidroliza enzimatic─â a acidului cianhidric poate da na╚Ötere la tulbur─âri respiratorii, probleme de s─ân─âtate mintal─â ╚Öi chiar la deces în câteva cazuri. De╚Öi astfel de reac╚Ťii sunt rare, exper╚Ťii din domeniul s─ân─ât─â╚Ťii sf─âtuiesc adesea femeile îns─ârcinate ╚Öi cele care al─âpteaz─â s─â limiteze consumul de migdale pentru a evita poten╚Ťialele complica╚Ťii legate de toxicitatea migdalelor.

7. Arsuri la stomac

Arsurile la stomac sunt o afec╚Ťiune medical─â în care sim╚Ťi o senza╚Ťie de arsur─â ascu╚Ťit─â ╚Öi disconfort în piept, chiar în spatele sternului. Se întâmpl─â din cauza refluxului de acid în esofag. Dac─â a╚Ťi fost vreodat─â diagnosticat cu reflux acid sau cu boala de reflux gastroesofagian (GERD), ar trebui s─â v─â limita╚Ťi consumul de migdale, deoarece acestea sunt bogate în gr─âsimi. De asemenea, evita╚Ťi s─â consuma╚Ťi alimente picante, deoarece acestea pot declan╚Öa refluxul acid ╚Öi disconfort.

8. Interac╚Ťiunea cu medicamentele

Migdalele sunt foarte bogate în mangan, un oligoelement crucial de care organismul are nevoie pentru a func╚Ťiona bine în fiecare zi. 100 de grame de migdale dulci, crocante ╚Öi aromate con╚Ťin aproximativ 2,3 mg de mangan, ceea ce este cu mult mai mult decât necesarul zilnic al organismului. În afar─â de migdale, ╚Öi alte alimente precum legumele cu frunze verzi ╚Öi cerealele integrale con╚Ťin cantit─â╚Ťi apreciabile de mangan. Nivelurile ridicate de mangan din organism pot interac╚Ťiona cu anumite medicamente, cum ar fi laxativele ╚Öi medicamentele pentru controlul tensiunii arteriale ╚Öi antibioticele.

9. Absorb╚Ťia redus─â a nutrien╚Ťilor

Migdalele sunt pline de fibre dietetice, dar consumul prea mare de migdale poate afecta capacitatea organismului de a absorbi nutrien╚Ťii din alimentele pe care le consumi. Acest lucru se datoreaz─â faptului c─â fibrele din migdale au tendin╚Ťa de a se lega de nutrien╚Ťi esen╚Ťiali, cum ar fi fierul, zincul ╚Öi calciul, îngreunând astfel absorb╚Ťia acestora de c─âtre organism. Trebuie evitat─â dep─â╚Öirea aportului de fibre alimentare cu peste 30 de grame, pentru a preveni riscul de malabsorb╚Ťie a substan╚Ťelor nutritive în organism. A╚Öadar, limita╚Ťi consumul zilnic de migdale ╚Öi be╚Ťi mult─â ap─â pentru a reduce riscul de deficien╚Ť─â de nutrien╚Ťi.

Surs─â: adevarul.ro