Beneficiile aduse de yoga fierbinte: De ce ar merita efortul

Beneficiile pe care le are yoga fierbinte înseamnă mult mai mult decât a transpira pe saltea.

Beneficiile aduse de yoga fierbinte: De ce ar merita efortul
Imagine de ┬ę descopera.ro

Oricine a v─âzut practican╚Ťi de yoga alunecând delicat într-o serie de pozi╚Ťii diferite în timp ce sunt acoperi╚Ťi de un luciu u╚Öor de transpira╚Ťie, ar putea crede c─â beneficiile pe care le are yoga fierbinte sunt u╚Öor de ob╚Ťinut.

În realitate, provocarea este una mult mai mare.

De╚Öi exist─â o mul╚Ťime de cercet─âri disponibile cu privire la beneficiile yoga fierbinte, inclusiv îmbun─ât─â╚Ťirea for╚Ťei, a amplitudinii de mi╚Öcare ╚Öi a echilibrului, o cercetare publicat─â în Evidence-Based Complementary and Alternative Medicine concluzioneaz─â c─â înc─â nu exist─â suficient de multe dovezi pentru unele dintre presupusele beneficii.

Yoga fierbinte îmbun─ât─â╚Ťe╚Öte flexibilitatea

Cercet─ârile, cum ar fi acest studiu controlat publicat în Journal of Strength and Conditioning, au descoperit c─â participan╚Ťii la acest tip de yoga pot experimenta o flexibilitate crescut─â a umerilor, a spatelui ╚Öi a ischio-jambianului dup─â doar opt s─âpt─âmâni.

Alte investiga╚Ťii au ar─âtat c─â aplicarea c─âldurii asupra mu╚Öchilor poate îmbun─ât─â╚Ťi eficacitatea întinderii.

Analiza a constatat, de asemenea, o cre╚Ötere mai mare a amplitudinii de mi╚Öcare atunci când se combin─â c─âldura cu întinderea, mai degrab─â decât utilizarea exclusiv─â a c─âldurii, concluzionand despre c─âldur─â c─â ar putea oferi un beneficiu suplimentar.

„Yoga fierbinte are toate beneficiile obi╚Önuite ale yoga cu câteva elemente suplimentare rezultate din c─âldur─â, inclusiv o provocare cardio îmbun─ât─â╚Ťit─â ╚Öi o flexibilitate sporit─â”, spune Eloise Skinner, instructor de yoga.

„C─âldura v─â permite corpului s─â se relaxeze în posturi ╚Öi v─â adânce╚Öte respira╚Ťia ╚Öi exerci╚Ťiul fizic.”

Poate elibera stresul

Te sim╚Ťi stresat? O rutin─â zilnic─â de yoga ar putea fi r─âspunsul. Exist─â o mul╚Ťime de cercet─âri care indic─â yoga ca o practic─â de ameliorare a stresului, inclusiv un studiu publicat în Journal of Science and Medicine in Sport care a constatat c─â un program de 16 s─âpt─âmâni de yoga fierbinte a redus semnificativ nivelul de stres la adul╚Ťii sedentari si stresa╚Ťi.

Yoga folose╚Öte mi╚Öcarea lin─â, aten╚Ťia ╚Öi tehnici de respira╚Ťie pentru a porni sistemul nervos parasimpatic.

Sistemul nostru nervos parasimpatic, numit uneori starea de „odihn─â ╚Öi reparare”, este crucial pentru combaterea stresului.

O analiz─â sistematic─â de la Frontiers in Human Neuroscience a concluzionat c─â respira╚Ťia profund─â ╚Öi lent─â ar putea fi legat─â de activitatea parasimpatic─â, indic─â Live Science.

Deoarece este probabil s─â v─â concentra╚Ťi pe respira╚Ťia profund─â în timpul unei sesiuni de yoga fierbin╚Ťi, pute╚Ťi experimenta o cre╚Ötere a activit─â╚Ťii parasimpatice ╚Öi o sc─âdere a stresului.

Un exerci╚Ťiu cardio mai eficient care arde mai multe calorii

În timp ce yoga asociat─â cu digesti ar putea calma durerile de stomac, un alt beneficiu pe termen lung al yoga fierbinte este un impuls pentru performan╚Ťele cardio.

Yoga fierbinte v─â cre╚Öte ritmul cardiac, ceea ce v─â poate ajuta s─â arde╚Ťi mai multe calorii în timpul antrenamentului.

Un studiu publicat în Medicine & Science in Sport & Exercise Journal a constatat c─â femeile au ars în medie 333 de calorii, iar b─ârba╚Ťii 378 de calorii, într-o singur─â sesiune de yoga fierbinte Bikram de 90 de minute.

Acest lucru a fost comparativ cu echivalentul unei plimb─âri rapide de 5,6 kilometri pe or─â. Un mic studiu din Journal of Physical Activity and Health a constatat c─â o clas─â de vinyasa de 60 de minute a ars pu╚Ťin mai pu╚Ťine calorii decât o plimbare rapid─â.

Exerci╚Ťiul la c─âldur─â va arde mai multe calorii, deoarece inima trebuie s─â lucreze mai mult pentru a pompa sânge în jurul sistemului ╚Öi a r─âci corpul. Ca atare, o sesiune de yoga fierbinte te-ar putea solicita mai mult decât o sesiune standard.

Ajut─â la îmbun─ât─â╚Ťirea calit─â╚Ťii somnului

Potrivit Funda╚Ťiei pentru Somn, yoga ╚Öi somnul merg mân─â în mân─â datorit─â naturii con╚Ötiente a practicii ╚Öi a utiliz─ârii tehnicilor de reglare a respira╚Ťiei.

Funda╚Ťia recomand─â chiar s─â practici yoga fierbinte cu câteva ore înainte de culcare.

Un sondaj na╚Ťional (NHIS) a constatat c─â 94% dintre oameni folosesc yoga din motive de s─ân─âtate, 55% dintre yoghini au raportat o îmbun─ât─â╚Ťire a somnului ╚Öi peste 85% au raportat o reducere a nivelului de stres.

Stresul ╚Öi somnul au o rela╚Ťie foarte strâns─â. S-a demonstrat c─â nivelul ridicat de stres se coreleaz─â direct cu lipsa somnului, iar lipsa somnului a fost legat─â de senza╚Ťia de iritabilitate, anxietate, lene ╚Öi stres, relateaz─â Asocia╚Ťia American─â de Psihologie.

Yoga combin─â mi╚Öcarea lin─â, medita╚Ťia ╚Öi respira╚Ťia pentru a reduce stresul ╚Öi a regla sistemul nervos, ajutând la îmbun─ât─â╚Ťirea somnului.

Este sigur s─â practici yoga fierbinte?

Dac─â este practicat─â corect, yoga fierbinte este absolut sigur─â. Dar exist─â câteva afec╚Ťiuni care împiedic─â practica, cum ar fi hipertensiunea arterial─â, sarcina ╚Öi afec╚Ťiunile articula╚Ťiilor.

Din cauza greut─â╚Ťii suplimentare suportate în timpul sarcinii, precum ╚Öi a tendoanelor ╚Öi ligamentelor mai sl─âbite, exist─â un risc crescut de r─ânire cauzat─â de antrenamentul la c─âldur─â.

Expunerea prelungit─â la c─âldur─â poate, de asemenea, sc─âdea tensiunea arterial─â, ceea ce poate face oamenii s─â se simt─â ame╚Ťi╚Ťi în timpul antrenamentului.

Potrivit unui mic studiu realizat de Asocia╚Ťia American─â a Inimii, practica regulat─â de yoga fierbinte a demonstrat c─â scade tensiunea arterial─â ╚Öi nivelul de stres la participan╚Ťi pe parcursul unui program de 12 s─âpt─âmâni, dar dac─â ave╚Ťi deja probleme cu tensiunea arterial─â, ar putea fi mai sigur s─â exersa╚Ťi într-un mediu neînc─âlzit sau s─â întreba╚Ťi medicul.

„Dac─â te sim╚Ťi ame╚Ťit în timpul unui curs, po╚Ťi lua o ipostaz─â de recuperare ca a unui copil ╚Öi po╚Ťi bea mult─â ap─â”, sf─âtuie╚Öte Skinner.

„Încep─âtorii ar trebui s─â urmeze primele cursuri într-un ritm constant, r─âmânând aten╚Ťi s─â nu dep─â╚Öeasc─â limitele individuale.”

Surs─â: www.descopera.ro